Nyt on kulunut aikaa taas ihan liian kauan kun viimeeksi oon blogia päivitellyt. Joskohan sitä saisi itsestään niin paljon irti, että alkaisi kirjoitella taas tännekin. Jaa, että mikä on olut syynä etten ole kirjoittanut? Noh, ei ole muka ollut aikaa! Ehhehee! ;-) Voihan sitä uskotella itselleen ja muille vaikka mitä.

Käytiin eilen korkkaamassa Räpsyn (Senita Grappa) kanssa alokasluokka. Tunne kehässä ja jälkikäteen oli jotain helpotuksen, kiitollisuuden ja ylitsepursuavan onnellisen sekoitusta. Mä oon juuri melkein kuntoutunut oikean nilkan luudutusleikkauksesta ja sain viikolla kuulla, että vasen nilkka on rikki ja joudun uudeelln käymään läpi sen helvetin :-/ Rullatuoli, yksinäisyys, treenittömyys ja pohjattoman paha olo, johon tuntui uppoavan kuin suon silmään. Phuuuuuh, ahdistaa jo valmiiksi! Oneksi mulla kuitenkin on tällä hetkellä leikkuriin menossa vasen nilkka ja alla on automaattivaihteinen auto!!!! Eli heti kun pääsen pahimmasta pöllystä, voin lähteä liikenteeseen itsekseni! :-D

Jaahah, mä päädyin yllättäen taas höpisemään ihan jostain muusta kuin Räpsyn kokeesta. Palaan sen verran vielä tuohon leikattuun ja leikkaamattomaan nilkkaan, että treenit ja varsinkin seuraamisen treenaaminen on ollut todella vähäistä. Paljastan kuitenkin sen, että Räpsy on ollut mulla koulutuksissa esimerkki eläimenä ja saanut kunnolla häiriö treeniä. Räpsy on todella luonteva tilanteissa, joissa muut haukkuu ja ääniä on enemmän kuin tarpeeksi. Se vaan odottaa kiltisti mitä seuraavaksi tapahtuu ja tekee monta tuntia viikossa hommia mun kanssa. Rakas pieni koirani! <3

Kisareissuun lähti mukaan tietysi koko lauma ja ihana rakas Jii! Jii kuvasi kisan, ulkoilutti koirat ja oli henkisenä tukena mulle. Iso kiitos sulle! <3 <3 <3

Nyt siis seli-seli osioon kisasta.

* Startattiin numerolla viisi eli oltiin eka paikallamakuu ryhmän vikana. Heti muutaman sekunnin kuluttua yksi koira lähtee haukkuen paikalta ja toinen lähti seuraamaan. Räpsy hyppää ylös ja jää seisomaan paikoilleen. Tuomari Tommi varis keseyttää paikkiksen ja tehdään uusi ryhmä, jossa me ja toinen mitteli ohjaajineen siirrettiin seuraavaan paikkikseen. Se meni hyvin vaikka yksi koira lähtikin. Sivulle noustessa Räpsy teki loikan. 9

* Seuraamiseen tultiin suoraan kehän ulkopuolelta seuraten ja jatkettiin siitä suoraan yhden pysähdyksen taktiikalla. Räps teki hienosti töitä. Kaksi kertaa tippui kontakti hetkeksi. 9,5

* Liikkeestä maahan mä teen jonkun ihme käden heilautuksen mitä en todellakaan meinannut tehdä. Räpsy tekee liikkeen upeasti! 8,5

* Luoksetulossa Räpsy odottaa todella ihanan rauhallisen ja tyynen oloisena. Se lähtee mua kohti miljoonaa ja tekee sivulle pikku loikan. 9

* Kapulaa pidetään sivulla. Räpsy ottaa kapulan nätisti, pitää sitä ilmekään värähtämättä ja liikkumatta ja luovuttaa kauniisti. 10

* Kakeissa alas vauhdilla, hienot vaihdot ja mä autan sitä lopussa pienellä käsimerkillä. 9,5

* Hypyssä Räpsy jää taas tyynen rauhallisesti odottamaan, hyppää hienosti isolla loikalla ja suoraan tumpsista oikeaan asentoon sivulle 10

* Kokonaisvaikutus 9

Yhteensä 186 pistettä, kunniapalkinto, 1./11 sija ja Mittelspitzien TOKO Rotumestari 2015!!!!!

Kokonaisuus tuntui uskomattoman hyvältä! Räpsy vastasi sosiaaliseen palkkaan upeasti ja toimi muutenkin kuin treeneissä. Se mun opettama "kun seison jäykkänä paikoillaan, tule sivulle pyytämättä" toimi juuri niin kuin halusinkin! Mun jännitys ei haitannut sen tekemistä! <3

Todella kiitollinen ja onnellinen olotila! Nyt koitan ennättää käydä testaamassa avoimenluokan ennen leikkuria. Sen jälkeen voidaan jäädä voivoivoi luokkaa harjoittelemaan! .-D