Oltiin eilen Katan kanssa Purinalla. Me mammat pistettiin kaulin heilumaan oikein kunnolla. Onneksi ei kamalasti yleisöä kuulemassa. Tarkoituksena siis saada Rölli hiljaiseksi. Mun piti räjähtää sille ihan pikku inahduksestakin sillai, et se meinaa vajota maan alle. Ekat karjahdukset meni oikeasti niin, että Rölli vaan heilutteli mulle häntää... Sitten lisäsin hiukan volyymiä ja huusin "KOVAA" ja menihän se perille. Mulla oli niiin paha olla! Se se itse tarkoitus olikin.. Ei sitten vaatinut oikeastaan kuin muutaman kovemman karjahdus pyrähdyksen niin jäbä meni itseensä ja kuunteli eka kertaa pitkästä aikaa kunnolla!!!! Mä vedin treenit ilman nameja ja Rölli toimi kuin unelma! Namit ja varsinkin lelut kuumentaa sitä aivan liikaa!!!!!

* Seuraaminen onnistui kurikuurilla aivan pirun hienosti, siis oikeesti WAU mitä seuraamista ja AIVAN HIIREN HILJAA!!! Vaikka provosoin sitä käskyillä ja liikkeillä ni hiljaisuus reeni meni kuulaan. Jos mä olisin tienny, että se on näin helppoa olisin puuttunut siihen aiemmin. Kiitos Katalle kaulimen käyttelytunnista...hehhhheee ;o)

* Luoksetulossa oli siis se toinen ongelma, että Rölli lähtee kiitämään liikkurin käskystä...saatiin se kuntoon, mutta taidettiin saada toinen...Rölli ei hievahdakaan mistään käskystä... Haetaan tähän tasapainoa :o)

* Ruutua otettiin sillai, että vein namikipon takarajalle, lähetin Röllin ja sen piti jäädä ruutuun seisomaan sen jälkeen kun se on syönyt kupin tyhjäksi. Rölli jäi niille sijoilleen ja maahan upeasti käskystä ja pysyi siellä. Otin muutaman lähetyksen tyhjään ruutuun, pysäytin ja maahan. Toimi hienosti. Nyt sitten aletaan hankaamaan ruudussa oikean paikan tarjoamista.

* Pitämisharjoituksia. Levittelin kaikenmaaliman kapuloita lattialle ja Röllin piti hakea ne kaikki vuorollaan. Ei meinannu poitsu hiffata ensin mitä pyydän, mutta alkoihan kapulat tulla vauhdilla kun tajusi mitä tässä haetaan :oD
Sitten siis pitoa, Rölli otti itse kapulan mun kädestä ja mä koputtelin kapulaa, vein kättä kauemmas kapulasta ja taas lähemmäs. Rölli sai irrottaa vasta kun pidin kunnolla kiinni kapulasta ja sanoin "kiitos". Tein saman harjoituksen tunnarilla, puu- ja metallikapulalla. Ohoh, että sain paljon aikaiseksi puolen tunnin aikana. Pureskelukin väheni huomattavasti. Rölli ei pudota kapulaa, jos kiellän sitä puremasta...vetää vaan korvat taakse. RRrrrrraaakaaas pikku ukkoni, voih mikä pehmo nalle :o)))))

Niin ja se pitää vielä mainita, että eilen Purinalla Rölli istui hievahtamatta hiiren hiljaa odottamassa vuoroaan palkissa kiinni kun käskytin Kataa ja Paavoa. Siis mikä unelma mies mulla onkaan käsissä!

1073874.jpg