Mentiin Annikan kanssa heilujen kentälle agilitaamaan. Tehtiin sellanen ohjaus rata, jossa oli suora putki keskellä ja sen molemmin puolin kaksi hyppyä (= 4). Hula ei oikein ensin meinannut osata putkesta tullessa kiertää hypylle, mutta lopulta onnistui niin, että seisoin vain putken toisessa päässä molemmilla puolilla ja huutelin käskyjä. Putkesta tullessa "oikea, kierrä, hyppy, hyppy" ja taas Hula haltuun ja uudelleen putkeen ja "vasen, kierrä, hyppy, hyppy"...hihiii, mulla oikeasti on kauko-ohjattava mitteli, se toimii!!!
Sitten se pyörähdys...huih, että mulla meinas mennä henki kun katoin... niin hurjan näköinen se oli. Eli lähetin Hulan eteen kahden hypyn taakse puomille, joka oli pikkasen vinottain hyppyyn nähden. Hula meni ihan sika kovaa puomille ja sillä lipesi jalka heti siinä kontaktin jälkeen. Se kellahti kyljelleen puomille ja kieri kuin kana vartaassa alaspäin jalat oikeesti tikku suorina ja putosi selälleen maahan...Hetken jo luulin (sekunnin miljoonasosa) että nyt sillä meni selkä...mutta mitä vielä...kumipallo pongahti pystyyn ja rynnisti takas puomille ja mä jähmettyneenä perässä toiseen päähän palkkaamaan. Mua on kyllä siunattu aivan sika kovalla koiralla, joka ei ota tollasista "pikku" jutuista nokkiinsa. Mä oon vieläkin ihan kalpea kun muistelen tapahtunutta. Tehtiin mun mielenterveyden takia puomi vielä muutaman kerran. Hula yhtä lujaa kuin aina :o)
Yritin tolla eka estesarjalla takaaleikkauksia, mutta Hula tuli joka kerran pois putkesta eli ei vielä onnistu! Tehtiin sitten muutama radan pätkä missä suora putki, tiukka käännös vasemmalle, 2 hyppyä ja siitä kepeille. Mun pitää kepeillä muistaa käyttää käsijarrua, ettei tule virheitä. Aivan huippu koira :oD
Annikalle kiitos hyvistä neuvoista :o)

1614190.jpg