Olihan reissu! Ei ehkä ihan täsyjärkisen touhua La aamuna lähdin kotoonta koirat mukana kouluttamaan päiväksi. Koulutus loppui 18 ja juna lähti 19. Koulutuksen jälkeen vaan äkkiä pojat porukoille ja Hulan kanssa vauhdilla junaan. Mli - Lahti, Lahti- Riihimäki ja Riihimäki - Oulu. Muutaman vaihdon kautta siis Ouluun ja routavaurioiden takia juna hyppelehti niin, että meinas pudota mun hienolta punkalta. Olin yksin elukkavaunussa ja pötköttelin kolmella penkillä. Mahduin ihan suoran makoilemaan. Sellasta koiranuntahan se oli. Hula pötkötteli omassa mökissään, mutta vahti mua koko ajan etten vaan katoa. Oulussa oltiin aamulla 6.20. Ihana Jenni tuli noutamaan junalta ja käytiin tankkaamassa iso aamupala ennen koepaikalle menoa. Ihan pökkyräisenä oltiin niin minä kuin Hulakin. Mua jännitti jostain syystä aivan kauheesti ja Hula oli tahmea kuin tervassa pyöritetty karvapallo. Tässä siis seli-selit miksi kisa meni niin kuin meni...hahhaaa

Arvostelut tuolla alhaalla. Selitän ensin loppu päivän. EVL meni nopsaan ohi, meitä oli vain kuusi kisaajaa. Ja tämän kisan parhaalle Jenni & Saida iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiissssssssoooooooooooooo ruutistus! Kisan jälkeen rallikuski Jenni vei meidät syömään. Siis aivan mahtava päivä oli samanhenkisessä seurassa. Me parannettiin koirankoulutusmaailmaa oikein urakalla! Pitäis nähdä useammin. Ehkä mun pitää tehdä retki reipas junalla Ouluun aina välillä  Muutaman tunnin juoruilun jälkeen Jenni heitti mut takaisin asemalle. Juna lähti takas 15.30 ja taas nähtiin monta eri asemaa. Oulu - Kuopio, Kuopio - Pieksämäki ja Pieksämäki - Mikkeli. Tällä kertaa oli niin ahdas elukkavaunu, että koppi ei mahtunu auki, Hula nukkui siis mun sylissä ja aiiiivan kanttuvei. Muita vaunussa olevia nauratti, koska Hula oikein sikeässä unessa kuorsaa todella äänekkäästi! Voihan se olla, että heräsin siihen nauruun, koska oltiin molemmat kuorsattu kuorossa...hih! Mikkeliin laskeuduttiin 22. Porukat oli poikain kanssa vastassa ja voi hiivatti sitä huutoa. Hula kuuli poikien haukun toisesta päästä asemaa ja sitten kiljuttiin vastauksia ja kysymyksiä niin, että asema raikui  Kotona suihkun kautta omaan sänkyyn nukkumaan ja aivan tajukankaalla vedettiin 12 tuntia. Huomenta siis Suomi, me ollaan taas hereillä. Tällainen reissu kyllä selvitti sen, että kisapaikalle kannattaa oikeasti mennä levänneenä! älkää siis tehkö niin kuin minä tein vaan niin kuin minä sanon

Nyt siis koe. Tuomarina meillä oli kivan tiukka Pipa Me ei saatu kommentteja, joten kaikesta en tiedä miksi saatiin mitäkin pojoja.

* Paikalla istu 9,5

* Paikalla makuu, kaksi käskyä maahan 6

* Seuruu oli jotain iiiiiiiihan hirveetä 6

* Idari onnsitui mun mielestä hyvin 8,5

* Luoksetulossa Hula ei pyssänny seisomaan niin hyvin kuin ois voinu ja maasta ennakoi nostaen pyllyn ensin ylös...joka sai ainakin hymyn mun naamalle 7

* Ruutu muuten hienosti, mutta sivulle tullessa pyörähteli eikä istunu perusasentoon 6

* Ohjattu oli hieno 9

* Metalli oli kiva, mutta annoin kuulema hae käskyn liian myöhään 8

* Tunnari oli hieno 9

* Kaket oli paremmat vaihdoiltaan kuin aikoihin, mutta ne perahana lisäkäskyt. Hula katseli katsomooon! 5,5

Tulihan sieltä tollanen 236 pojoa eli 2-tulos.

 

Missä oli tämä seuruu???