Olin tänään kouluttamassa heiluhännissä pitkästä aikaa. Oli itse asiassa tosi mukavaa. Ohjaajat otti innoissaan uutta tietoa vastaan. Kisaryhmässä oli niin vähän koiria, että pääsin Röllin kanssa mukaan.

Röllin kanssa paikalla makuu, seuraamista, jäävät,nouto,hyppy,kaukot,luoksetulo;
* Seuraamisessa mulla vaikeuksia kun jalat ei meinannu toimia. Rölli meni hienosti kuitenkin :o)
* Paikalla makuussa Rölli oli belkkarin ja rähjäävän dobberin välissä. Se oli katellu sen dobberin räyhäämistä kaula pitkällä, mutta pysyi upeasti.
* Jäävät; maahan hienosti, mutta seisomisessa on parannettavaa ja paljon. Ensin se pysähty, mutta hiipaili perässä ja kun kävelin ohi ni joka kerta se pyösrähti hiukan mukana. Tein muutaman harjoituksen niin, että heitin Röllille makkaran palan sen taakse kun se seisahtui. TOIMI!
* Nouto meni yllättävän hyvin. Mun pitää ottaa sitä vaan joka paikassa ja koko ajan. Mä oon itestäni huomannu sellasen piirteen, että joku liike kun on huono niin jätän sen harjoittelematta...kääk..huono minä :o(
* Kaukoissa Rölli katteli tarkkaan taas mitä dobberi touhusi ja jouduin rykimään, että sain sen huomion itteeni. Vaihdot se teki upeasti.
* Luoksetulo takapalkalla. Voi vitsi, että toimii! Matka oli kyllä aikasta lyhyt mutta kasvatetaan pikkuhiljaa.
Virtaa oli ku pienessä kylässä ja pienoista herpaantumista välillä, silti Rölli toimii!


Hulan kanssa ohjattunouto,tunari,luoksetulo;
* Ohjattu ensin kaksi kertaa vasempaan. muutamia kertoja kapulat paikoillaan merkille lähetys ja sitten hiukan lähempää merkkiä lähetin Hulan hakemaan. Hienosti! Kerran oikealle ja se meni heti oikein. Hitsi, että Hula tykkää tästä liikkeestä :o)
* Tunnarihan me tehtiin kanssa...meinas unehtua. Mulla sika kylmät kädet ja kapula vain hetken kädessä. Kapulat oli jonossa päät vastakkain. Hula paino sinne kun vihulainen ja ajattelin, että nyt se perhana ei malta haistella....Hula räjäytti kasan, mutta malttoi kuin malttoikin haistella oman. Hieno mamma :o)
* Luoksetulo....hiihhiiii!!! KIITOS SALMELLE!!! Takapalkka homma toiminu ainakin tähän asti upeasti. Tänään otin täydeltä matkalta ensin seisomiseen asti ja vapautus takapalkalle. Sitten seisautus ja liikkeelle ja maahan TETSAUS! OIKEASTI! Siitä vapautus takapalkalle. No voihan se olla, että toimi vaan tänään, mutta nyt mä tiedän Hulan osaavan jos se vaan haluaa!!!
Mamma rakas toimi ensi viikon kisoissa!
303312.jpg