Jos teidän mielestä jotain outoa seuraavassa harjoituksessa...en ole koskaan aiemmin kouluttanut mun koirille mitään tällä tavalla :o)

Varasin pöydälle kinkkupalasia, itselle pitkää pinnaa ja naksun. Lattialle heitin oranssin ikeasta ostetun kylppärin maton. Suljin Mintun ja Hulan toiseen huoneeseen. Istuin lattialle noin 1,5m päähän matosta Röllin pyöriessä ihmeissään mun ympärillä. Sitten vaan aloin odotella...... ei siinä mennyt pitkin kun Rölli alkoi roudata talosta kaiken irtaimen mulle eteen. Keräsin ne vaan tyynen rauhallisesti sohvalle ja odotin. Sanoin eilen Katalle ettei Rölli tarjoa, mutta mä olin TOTAALI TÄYSIN VÄÄRÄSSÄ!!!. Rölli alkoi heti tarjota ja liikkua, vähän se piippaili kun oli epävarma mitä siltä haluan. Rölli löysi maton reunan aika nopsasti ja naksupalkka. Viisas koira alkoi heti etsiä syytä naksuttelulle ja eksyikin maton reunalle nopeasti uudestaan. Vahvistustiheys oli n. 3 sekuntia. Aloin odottaa molempia etutassuja matolle ja sekin kävi nopsasti. Palkkasin siitä joku 6 kertaa ja vaihdettiin kaikki jalat matolla. Sama homma, Rölli tajusi mega nopeasti jutun. Palkkasin siitä kans 6 kertaa. Sitten halusin, että Rölli jää seisomaan matolle ja katsoo mua. Voi äly, että tolla pojalla surraa nopsasti. Se tarjosi senkin todella nopeasti. Vahvistin sitä  6 kertaa. Seuraavaksi siirsinkin maton paikkaa ja matkaa muhun oli 3 metriä. Ajattelin ensin vahvistaa helpommista, mutta Rölli meni matolle saman tien ja katsoi mua....

Nyt sanokaa mulle mitä teen seuraavaksi?!?! Siis toi koko äskeinen harjoitus vei meiltä 10 minsaa!!!! Teenkö sisällä vielä samanlaisia harjoituksia? Millon voin siirtyä ulos? Millon voin siirtää maton ruutuun?
Aaaapuuuwa!! Rölli on sika fiksu ja tarjoaa nopeasti kaikkea...eli en halua nyt mennä tekemään virheitä!

290096.jpg