Aaargh! En ole muka joutanut raportoimaan tänne meidän koetta. Tässä kaikki mitä muistan, että tapahtui

Alotetaas siitä, että olin viilannu Rölliä hiljaisuuteen ja kapulan pureksimattomuuteen. Tultiin halliin sisälle ja Rölli alotti uikkauksen ja komensin sitä muutamaan kertaan. Sitten kehään numerolla yksi. Ensin paikallaolot ja liikkeet ruudusta poikki. Mua jännitti aivan perhanasti!!!!

* Paikalla istuminen. Rölli oli ihanan oloinen, hiljaa ja kontaktissa. Röllin parhaita koe istumisia!!! 10

* Paikalla makuu. En vapauttanu ollenkaan tuossa välissä ja olin selkä R päin niin pysyi hiljempaa. Kun käskytykset alkoivat Rölli maukui kissan lailla. Hyvin maahan ja makasi rauhassa ja hiljaa. Annas olla kun mä tulin piilosta ja asetuin sen sivulle niin alkoi sellanen kissan naukuminen, että...voi pyhä sylvi! 9

* Seuraaminen jännitti, koska SE JOS MIKÄ on mennyt aina Pmäellä aivan penkin alle. R normisti huutaa kuin hinaaja samantien kun Eino sanoo "liikkeelle mars". MUTTA NYT R oli hiiren hiljaa koko seuraamisen ajan!!! JESJESJES! Työvoitto siis! Kaikkea ei silti voi saada ja itse seuraaminen oli aivan perseestä...kaameeta kuplimista takapuolella. Etupää pysyi koko ajan oikealla paikalla... Tämä oli silti huippu alku! 8  

* Idari epäonnistui aivan totaalisesti. Mä en ymmärrä mikä tässä liikkeessä oikein on kun saan mun molemmat koirat ihan kipsiin.... Seisominen ok, istumista ei tehny, maahan ok, MUTTA joka ikisessä mukaan lähdössä kiljaisu koventuen aina maasta lähtöön ja siinä haukahti. 0

* Luoksetulo meni aika ok, ei tietysti niin kuin R kotona tekee, mutta iihan hyvin. Sivulta maahan napakasti, Kaikki siirtymät miljoonaa, seisominen valui, maahan valui, sivulletulo hieno! 8

* Ruutu ois voinu olla parempi, mutta se onkin ollu ihan rikki pitkään. Merkille kaarella, stoppas käskystä hienosti. Ruutuun ihan miljoonaa häntä suorassa taaksepäin, mutta sellasella kaarella että katoin R menevän luoksetulon lähtöpaikalle. Ruudussa stoppas ilmassa kääntyen, odotin hetken ja käskin maahan ja sinne tippui. Sivulle miljoonaa ja samantien oikein kivaa seuraamista. 9

* Ohjattu vasempaan.....gggrrr mun kanssa! Mä en ikinä muista, että R juoksee suoraan merkin ohi jollen stoppaa. Hokasin liian myöhään ja R ennätti ympyrän ulkopuolelle kun stoppasin. Ei siinä muu auttanu kun käskytin "tule" ja "stop" käskyillä sen merkin ympyrän sisäpuolelle. Siitä upea nouto, mutta palautus oli vajaa. 6

* Metallihypyssä alkoi kuulua ääntä sivulta...tämän taas tekee molemmat mun koirat eli peiliin pitäisi vissiin katsoa? Volahduksella hakemaan, upea otto ja suora palautus kuitenkin. 8

* Tunnarissa odotellessa piippailua. Kerrassaan upea nenätyö, oikein Röllimäinen! Pureksimatta takaisin suoraan perusasentoon! Tässä tuli suurin työvoitto! Rölli ei siis pureksinut tunnaria hammastikuiksi vaan puraisi yhden tiukan otteen ja palautti. 9

* Kaket ja minä, voi PRKLE! Istumisella alotettiin ja se oli just se vaikein. R pongahti sairaan upeasti ylös, josta mä menin ihan hangonkeksiksi! Annoin sitten istu-seiso väärän käskyn ja Rölli kääntelee päätä ja ihmettelee, että mitäköhän tarkotan. Siinä meni ne pisteet kun oli jo seuraavan asennon vuoro. Loput Rölli tekikin omalla upealla tyylillään. Pitäs olla se peili taas tässä.... 0

Tää koe oli mulle ihan mieletön kokemus sinänsä, koska en palkannu Rölliä millään muulla väleissä kuin katsomalla alaspäin ja sanomalla aika matallla äänellä "hyvä". Ele sai Röllin heiluttamaan häntäänsä ja hymyilemään! Aivan mieletön koira! Eilen Rölliltä leikattiin pallit pois ja nyt odotellaan missä vaiheessa testosteronit alkaa häipyä pikku äijän kropasta. Rakastan niin paljon tota koiraa!

 Tuomarina ihana Mauri Pehkonen, 3-tulos 209 pistettä ja 6./11 sija