Huih! Siinä varmaan kiteytettynä leiri ;o)

LÄhdettin Katan & Paavon kanssa Ylöjärveä ja leiriä kohti perjantai iltana. Saatiin aikaa hukkaantumaan TAAS ylläri kauan. Meillä ei ole koskaan kiire kun lähdetään kahdelleen johonkin ;o)
Saavuttiin Julkujärven leirikeskukseen pimeällä ja käppäiltiin koirien kanssa iltalenkki pururadalla. Istuttiin iltaa hetken aikaa ja sitten valmistautumaan seuraavaan päivään makuupussiin :o)

Launtai alkoi Jontten puhuttelulla ja siitä sitten kisaamaan. Mua jännitti ihan kuin oikeisiin kisoihin mennessä ;o) Toimin liikkurina ennen omaa vuoroa. Me päästiin Hulan kanssa näyttämään suorituksemme toisena, joka sopi mulle kuin nakutettu. Seuraavana leirikisan seli-selit. Ottakaa huomioon, että Jontte arvosteli sitten pirun tarkasti...normaali kyläkisassa olisi kuulema voinut lisätä +2 pojoa ;o)

* Paikalla istuminen, Hula oli nostanut kerran tassua ja toisen kerran liikautti tassua kun palasin sen luo 8
* Paikalla makuu oli onnistunut :oD 10
* Seuraaminen oli aivan yhtä huonoa kuin viimeksi Pieksämäellä, enkä tiukkana tuomarina olisi antanut täsätä edes kyläkisoissa yhtään tämän enempää pisteitä! Jontte sanoi, että Hula ei oikein osaa perusasentoa kunnolla. Hulan paikka ja kontakti saivat kuitenkin kiitosta :o) 6
* Idiootti, alotetaas nyt siitä, että ajattelin tehdä tämän onnistuneesti koska tulos ei tule kirjoihin ja kansiin. Hula teki kaikki liikkeet, mutta autoin sitä. Seisomisessa annoin ihan pienen käsiavun, joka ei jäänyt Jontten tarkalta silmältä huomaamatta ;o) Istumisessa Jontte ei huomannu mun jalkaapua..heh! Maahan hyvin, mutta oli mennyt lonkalleen jossain vaiheessa. Seuraaminen oli liian edessä ja pientä ennakointia mukaan lähdöissä. Tässä liikkeessä huomaa nyt tämän tokon pilkun viilauksen ;o) 5
* Luoksetulo onnistui mun mielestä yli odotusten. Olisin ite toivonut hiukan napakampia pysähdyksiä. Jontte halusi samaa eli napakampia pysäyksiä. hulan vauhti miellytti Jonttea. Sai kehuja siitä, että tuli hyvin samalla vauhdilla kaikki pätkät! :o) 8,5
* Ruutu meni mun mielestä ihan ok paitsi, että korjasin sen paremmin merkille, koska ei ollut oikea kisa! Jontten mielipide; mä annoin ylimääräisen käskyn merkille. Jontten mielestä mä olisin voinut odottaa ruudussa kauemmin, että Hula seisahtuu ennen kuin annan maahan käskyn! Hyvä työ oli vika kommentti ;o) 7,5
* Ohjattu onnistui normaalisti :o) Olin siihen tyytyväinen!!! Jontten mielestä vauhti hidastui ennen merkkiä ja Hula meinasi nousta kun otin kapulan sen suusta. Harjoiteltava siis taas tätä noutojen palautus osaa ;o) 9
* Metallihyppy meni odotetusti :o/ Hula jurrasi ja tärisi sivulla ja kun annoin käskyn sen singahti eteenpäin hirmuiselle haukulla niin, että Christa säpsähti ;o) Hulan palautusasento oli liian edessä. 5,5
* Tunnari meni muuten ihan ok, mutta lähti taas haukulla, vaihtoi kapulan asentoa ja palautti liina eteen. 5,5
* Kaket meni mun mielestä ihan pyllylleen :o( Vaihdot oli samat kuin SM:ssä eli maa-istu-seiso-istu-maa-seiso-maa. Hula tuli eteenpäin eikä tehny vaihtoja tarpeeksi hyvin. Mä en ois antanu näin paljoa pistetä! 7,5
Jontten viimeiset kommentit oli, että Hula on dominoiva...juu niin on ;o) Balanssi pitäisi saada paremmaksi! Kehui kuitenkin, että olen tehnyt kivan pohjatyön Hulan kanssa :oD
Yhteispisteitä tuli 3-tuloksen verran eli 216p. :o) Aiaiaiaiaaii, ei haukku haavaa tee, mutta ison loven pisteisiin.....

396388.jpg

Illalla meille tuli vetämään henkisen valmentautumisen luennon Anna ja Juha Orenius. Se oli hyvä! Vanhaa asiaa, jotka pitäs jo tietää, mutta kertaus on opintojen äiti ;o)

Myöhäisessä illassa meillä oli vielä ohjelmassa perustajäsenen Markku Mäntysen läksiäiset. Mukava tilaisuus ;o) Me lähdettiin Katan kanssa vaan nukkumaan aika ajoissa kun nutkutti niiiin perhanasti!

Sunnuntai aamu koitti kokouksen merkeissä. Uusiksi vetäjiksi valittiin Pia Miettinen ja Niina Virtanen, onneksi olkoon :oD
Seuraavana olikin vuorossa lisää höykyytystä ;o) Mä toimin liikkurina maajoukkuelaisille niitten viimesissä kisaliikkeissä. Me muut saatiin valkata liikkeet mitä Jontte neuvoo.
Mä otin luoksetulon. Sain neuvoksi tehdä paljon suoria ja harjoitella pysäytykset paremmiksi ilman luoksetulo liikettä :o) Otin myös metallinoudon. Ohjeena oli nyt sanoa "hiljaa" Hulalle, jos se lähtee haukulla. Noh, se olikin ihan hipihiljaa... Jonkun toisen koulutuksessa oltais päästy tällä pälkähästä, mutta ei Jontten ;o) Mun piti provosoida Hula haukkumaan hyppyyttämällä sitä edes takas. Hula alkoikin haukkua. Mun piti sanoa sille hiljaa ja jatkaa nopeasti tekemistä. Tässä haettiin sitä, että opetan Hulalle "hiljaa" sanan ja kun se on hiljaa se saa palkaksi jatkaa tekemistä. Tehtiin uudelleen hyppynouto ja sanoin Hulalle "hiljaa" ennen lähetystä. Hula oli tälläkin kertaa aivan hiljaa :oD Tästä harjoituksesta opin sen, että virheet pitää provosoida esille ja sitä kautta estää ne kokeessa!

Ihan viimeiseksi tehtiin sellaista leikkiä, että jätetään koirat ympyrään istumaan tai makaamaan ja joku muu käy käskemässä ne muuhun asentoon. Tarkoituksena siis, että koira pysyy samassa asennossa kun mä olen sanonut. Hulalle eri vaikea paikka, mutta onnistui lopulta! Sama homma sivulla olossa. Hula oli ensin paremmin, mutta kun ei saanut hölmöltä mammalta palautetta niin otti enempi häiriötä. Höh, mua! Tää on jotenkin koomista. Sanon mun oppilaille, että tehkää näitä harjoituksia ja teen niitä ite Röllin kanssa, mutta en ole koskaan tehny Hulalle....mun mielestä sille ei ole koskaan vaan tarvinnut... noh, hoh!
Hula sai lempinimen "tappajaorava"...hiihiii...jokainen voi sitten miettiä mistä sekin juonsi juurensa ;oD

Aivan mahtava syysleiri! Ihania upeita persoonia täynnä! Mielettömän upea kouluttaja, jolla on oikeasti koirasilmä :o) Katalle kiitos matkaseurasta ja oikein ihanaa häämatkaa :oD

650930.jpg