No niiiiiin...kisat taas kisattu ja pitää sanoa, että ei pitäisi lähteä mihinkään sellaisella ololla mikä mulla eilen ja vielä tänäänkin on! Rölli raasu "haistaa" mun pahan olon ja se onkin sitten siinä! Kerrotaan nyt kuitenkin liikkeittäin mitä eilen tapahtui.

Ajettiin Pekan kanssa Pieksämäelle, ihan kauhea keli muuten...Siellä oli piha aivan jäässä eikä kunnon lämmittelyä voinu ottaa. Jotain pikkusta tehtiin ja Rölli teki kivasti. Vaikka oon sen saanu jo treeneissä hiljaiseksi niin kisatilanne se alkoi volista ja jodlata...Röllin puolustukseksi on sanottava, että eipä ollut ainoa! Loppu puheessaan tuomari vielä mainitsi koirien kovasta ääntelystä ja yllättäen luoksetulon pysäytyksistä, oli kuulema opetettu koirille upeat pysähdykset!
Röllin suoritukseen takaisin...Poika mun mielestä ihan ihmeellinen viime aikoina, ei oikein ole suostunu syömään ja hiukka kipeän oloinen. Mä tossa mietin, että joko se ottaa musta fiilikset tai sitten sillä on joku paikka kipeänä. Ollaan reenattu kuitenkin aika ahkerasti. Rölli on kuitenkin vielä kersa ja sen pitää saada välillä pitää taukoja kovasta treenistä! No nyt se jää kisatauolle ainakin puoleksi vuodeksi ja viilataan kuntoon noi VOIn ja EVLn liikkeet.

Kisattiin toka vikana ja tehtiin liikkeet putkeen. Rölli kuumuu loppua kohden, mutta nyt meni jo ihan alussa penkin alle koko homma.........

* Paikalla makuussa Rölli oli jutellu viereisellä istuvalle tanskandoggi, Jättiläisen Esikko, nartulle eikä noussu eka käskyllä istumaan. 7

* Seuraaminen meni mun makuun tosi kivasti, jos ei oteta askeleissa tapahtuvaa jodlausta huomioon. Tuomari tykkäsi kanssa, mutta niin kuin edellinenkin niin myös tämä sakotti paljon jodlauksesta. 8,5

* Liikkeestä istuminen on menny reeneissä viime aikoina ihan kympillä ni nyt jäbä jäi ensin seisomaan ja meni sitten maahan kun komensin tiukemmin. 0

* Luoksetulossa siirtymät hyvällä laukalla, seisominen sika upeesti, mutta maahan jouduin käyttämään kaksi käskyä ja Rölli oli ennättäny jo mun eteen asti :o(  7

* Ruutu, voi höh! Rölli merkkas ruudun upeasti ja kiisi ruutuun tuulispäänä, mutta kipesahti ulos enkä saanu 500 käskyllä sitä sinne sisälle :o( Tuomari kyllä kehui alkua ja sanoi, että pientä viilailua enää kaipaa niin ruutu liike on valmis...no, toesinhän mä ton iteki, mutta oli kiva kuulla tuomarin suusta se ;o)   0

* Hyppynouto...tässä nyt herää oikeasti kyssäri, että onko Röllin etupää kipeä? Rölli oli jo tulossa esteen yli kapulan kanssa, mutta viime hetkellä se päättikin kiertää?!?! 0

* Metallinoudolla saatiin kaikkien sympatiat ja kunnon hersyvät naurut sekä katsojille, että tuomarille. Rölli haki upeasti painavan kylmän metallin, mutta menikin liikkurin jalan sivulle. Voitte vaan kuvitella Röllin ilmeen kun mä sanoin sille "Rölli kulta, mamma on täällä!" Se katto mua sen näköisenä, että miten sä olet siellä kun mä istun sun sivulla parasta aikaa? No Rölli tietty hirmu vauhdilla mun sivulle ja tyylipuhdas luovutus. 6

* Tunnari meni muuten mallikkaasti, mutta jouduin tökkäsemään Rölliä kun se ei vielä toisestakaan käskystä lähteny etsimään. Sain kyllä tuomarilta noottia moisesta käytöksestä...  0

* Kaukoiss jouduin käyttämään 4 ylimääräistä käskyä... 6,5

* Kokonaisvaikutus, tuomari tykkäs Röllistä, mutta antoi samat nootit kuin edellinenkin.."kunhan saat volyymia pienennettyä niin sulla on upea koira!" 8

Kerättiin huimat 134 pistettä ja tuomarin leveä hymy :oD Tuomarina Tommi Varis

Tässä metallinouto, toivottavasti linkki toimii!


1038777.jpg