Mä oon oppinu liian hyvälle kun saa treenata hallissa, että olin vähällä lähteä kotiin heti kun päästiin kentälle. Hyökiksen kenttä ui ja vettä tuli taivaalta koko ajan lisää. Otin itseäni niskasta ja tein ruudun ja ripottelin muitakin merkkejä kentälle. Enhän mä voinu lähteä pois kun koira on niin täpinöissään reenauksesta ;o)

Kaivoin siis Röllin autosta, joka kävi ihan kuumana...hassu pikku mies. Tänään oli ohjelmassa vaan vahvistelua ja kivaa tekemistä. Naksutin käteen ja korjailemaan seuraamisasentoja ja käännöksiä. Arvatkaa vaan mihin Röllin silmät pureutu heti kun vapautin sen...no, ruutuun tottakai.
Naksutin on kyllä mieletön vehje kun koira tietää mitä se tarkoittaa. Mä sain korjattua asennot suoriksi ja käännöset tooosi tarkoiksi naksulla.

Meillä on kuitenkin pienoinen onkelma...Rölli karkailee ruutuun tuon tuostakin ja jää vaan seisomaan sinne. Oon sitten pyytäny sen vaan pois ilman mitään kehuja, koska ei se kisoissakaan saa lähteä yhtäkkiä ruutuun kun vapautan sen....

Luoksetuloa otettiin "stop" ja maa. Molemmat onnas upeasti. Seisomista vielä pallon heiton kanssa vahvistaen. Maahan menossa kävelin palkkaamaan sinne.

Ruutua seisomaan ja maahan asti. Muutamia keskikohdan etsimisiä. Rölli tarjoaa jo kivasti liikettä ruudussa. Nyt se on ottanut paikakseen oikean yläreunan. Se hakeutuu aina sinne kun pysäytän. Suoristin linjaa namikipolla. Huomenna sen näkee suoristuiko ;o)

Tunnari vesilätäkössä...Rölli haistelee kyllä upeasti. Se on paaaaaljon tarkempi työskennellessään kuin Hula. Rölli oikeasti etsii! Ainut on se perhanan palautus mistä me menetetään pisteitä. Oon nyt kattonu taivaalle Röllin palautuksissa, mutta kyllä se silti tekee niistä hammastikkuja.

Noutokapulan sivulle tuomista niin, että jätän kapulan vaan johonkin ja Röllin pitää hakeutua oikein sivulle. Tässä pureskelu jo vähentyny :o)

Sisällä oon tehny kapuloiden nosto ja pitotreenejä ja ne on rauhottaneet kyllä paaljon!

Kaukot sillai, että namikippo oli niin kuin kehän ulkopuolella ja näytin Röllille "taka" taaksepäin. Tänään onnistui liejuisesta märästä kentästä ja vesisateesta huolimatta kaukot aivan niin kuin ennenkin eli 100% upeasti. Hitto toi koira kyllä osaa, jos se vaan suinkin jaksaa keskittyä.
Itse olen huomannut sellaisen asian, että mitä rauhallisemmin kehun ja käskytän sitä rennompi toi koira on! Mun pitää alkaa tehdä siis Hulan kanssa samaa!!!

Sitten reikuttiin pallon kanssa ennen litilitilitilätimärkinä kotia päin lähtöä. Oli oikein ihanan antoisat treenit. Rölli nytkin kyhnöttää tyytyväisenä hymyillen tossa mun jaloissa ;o)

1073874.jpg